Projekt kökssoffa!

Ännu ett projekt kan bokas av från "projekt-listan".
När jag var på stan i helgen spanade jag efter ett tyg att klä om kökssoffan med.
Jag hittade ett jättefint grått tyg som är typ som en gammeldags hästfilt, fast lite tunnare.

Kom ni ihåg hur kökssoffan såg ut tidigare?

 

Så här såg den ut när jag köpte den.

Men jag har haft ett vitt lakan på och en grön filt tills nu.

 

För att den ska bli lagom mjuk att sitta på köpte jag även en 3cm tjock skumgummi dyna.

Sedan spände jag tyget runt sitsen och häftade fast.

 

 

Eftersom tyget är som filt så behöver du inte sick-sacka kanterna, utan det är bara att klippa och slå fast.

Mina fina killar. Jesper prov ligger soffan.

Den fick godkänt :)

Det färdiga resultatet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0