Me myself and I

Jag tycker om att vara själv och jag har inga problem att umgås med bara mig själv. Nej tvärtom jag längta efter att få vara själv. Men ibland är det svårt när man lever i ett socialt samhälle, vi förväntas umgås med andra människor på våra lediga dagar/kvällar. Visst jag är inte helt asocial, men lite och jag gillar det. Jag kan längta efter att få vara själv, att bara gå runt i mitt hus och fundera på olika lösningar och hur jag kan inreda, jag kan också längta efter att bara ligga i soffa och se på skit program eller att lägga mig i sängen med en bra bok eller ny tidning. Det är skönt att vakna på morgonen och inte ha något planerat,  det är spännande när man tänker på att " det ska bli spännande att se vad den här dagen har att bjuda på" och ni ska inte tro att jag inte har något att göra, NÄ jag hittar en  alltid på nått och det är roligt. För mig är det en del av min dröm om ett liv på landet, att bara vara och se vad dagen har att bjuda på och det viktigast inga måsten för då får jag mest gjort.

"Kanske är du en sån som gillar att vara jävligt mycket i fred? du kanske får acceptera att du är sån"
Ja, så är det nog och jag har inga problem med det, men den del runtomkring mig kanske har det. Men jag tror att det mest beror på att de är rädd jag ska känna mig ensam.


Kommentarer
Postat av: Therese

Så sant, så sant. Ibland tror jag att en del tror att man måste va uppbokad med middag och en massa annat annars kan man ju tro att "dom" lever ett tråkigt liv! MEn mitt liv är inte tråkigt bara för att almenackan inte är full! Jag trivs också himla bra hemma där jag kan påta på med det jag vill, baka, scrappa eller bara vara och tycker det är såååå skönt. Idag så ha jag bjudit hit svärfars på middag så en stek puttrar i grytan.

Ha det bäst

2011-10-16 @ 11:24:19
URL: http://vxlhaxanfranorrland.blogspot.com
Postat av: Terese Backman

Så sant, jag är likadan själv. Skit i andra och njut av den vardag man själv skapar sig. Vald ensamhet är trivsam!

2011-10-16 @ 11:31:06
Postat av: Nadine

härligt att höra att jag inte är ensam om att tycka om att filurera omkring i min ensamhet, ibland känner jag mig som en eremit när jag låst in mig själv i lägenheten och satt mobilen på tyst bara för att jag ska få göra precis vad jag vill utan att nån avbryter det hela :)

2011-10-16 @ 12:12:59
Postat av: Hanna

Jag behöver balans mellan sällskapsliv och lugn&ro. Nu har det varit fullt ös en period med knappt en enda hemmakväll, så i veckan blir det nog lugna gatan :)



Har läst tillbaka i ditt arkiv nu, så mysigt ni har det i erat hus! Kan verkligen längta efter att flytta in i ett "eget" hus (vi bor nu i ett parhus, bostadsrätt), men vi väntar på det perfekta läget för oss tills det dyker upp :)



Får massor av inspiration av ditt hemmapyssel, ska komma på något bra projekt som passar hemma hos oss :) Vad använde du för recept på dina maränger? Är sugen på att prova men har aldrig fått tummen ur.. :)



2011-10-30 @ 10:53:57
URL: http://hannovsky.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0