Bäst före

Man kan ju faktisk bli less på gurka och tomat, även om man som jag älskar sallad och försöka äta det till alla måltider (utom till morgon gröten).
Nu tänkte jag tipsa om en sallad som enligt receptet (min mamma) ska hålla i upp till 3 veckor i kylskåp. Jag törs nu inte lova att den håller så länge för jag har alltid hunnit äta upp min innan dess. Men även om den så håller en vecka utan att bli brun och tråkig så är det ju toppen. Jag gör alltid en stor laddning, så är det lätt och gott att äta nyttigt.

strimla vitkål och morötter (eller vitkål och rödkål) för ca 1/4 vitkål och 4 stora morötter ska du ha ½ dl vitvinsvinäger ½ dl olja 1tsk salt, 1tsk socker, ½ tsk peppar. Så blandar du det. Salladen är godast när den fått dra in ett dygn.
Man får höfta lite, men nu har iaf nått att gå efter, hoppas ni vågar testa :)


Kommentarer
Postat av: lena

Vad festligt jag gjorde just en sån här sallad igår och gör den ofta. Jag har även i paprika och purjolök.

Man kan även ha äppelcidervinäger och lite italiensk salladskrydda i. Skillnaden är att jag kokar upp dressingen och häller den över grönsakerna. Detta recept har jag fått av en dietist. Mycket gott.

Må så gott. Kram

2012-01-24 @ 10:42:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0