inspiration

 
Kanske kan jag få inspirera er lite :) jag har sytt ett fodral till våtservetterna som jag sen ska ha i skötväskan. Jag har sytt i vaxduk, men det går minst lika bra att sy i annat tyg. Fördelen med vaxduk är att det är lite styvare och håller då bra formen och går lätt att torka av, men går bara att tvätta i 30 grader.
 
 
Klipp till en lagom stor tygbit. Nåla kanterna som ska överlappa varandra, ca 3cm.
 
Sy överlappningskanterna (Jag valde att piffa till mitt fodra med en liten spetts kant.)
 
Lägg tyget räta mot räta och sy ihop kort ändarna.
 
 
Vänd tillbaka och stoppa in förpackningen. Så snyggt, nu är den färdig!
  Den ska vara lite trång, för den kommer att användas dagligen så förpackning krymper snabbt.
 
Lycka till!
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Emma

Men söta du!

Svar: Hihi
elin

2012-06-29 @ 22:57:42
URL: http://emmaumeabo.blogg.se
Postat av: Malin Nitschke

Fiffiga Elin! ;) vad fint det blev, vardagslyx!

Svar: tack :)
elin

2012-07-03 @ 09:28:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0