växthus


Idag  har jag jobbat med växthuset. Växthuset är gjort på gamla fönster, men två rutor var sönder så jag har fått tag i byggplast som jag häftat fast där. Chili- och tomat plantorna har fått flytta ut. Men gurkan vågar jag inte sätta ut än, den är frost känslig. Nu hoppas jag på sol och värme så att jag kan skörda fina grönsaker. Alla plantor blommar nu så är det bara varmt nu så ska det hela gå vägen!
Första myggorna har kommit och först bettet var på magen, myggan såg visst en spänd mage som såg god ut att sätta sin snabel i. Jag tror inte vi hade några mygg i fjol här så jag hoppas att det inte bli så många i år.

Kommentarer
Postat av: Lisa

Shit va du pysslar å dolar på. Jag bli helt matt:)Önska jag hade samma energi.

De bli sååååå fint hos er. Längta tills vi få se de live, sitta å njuta på eran altan:)Glöm int å vila åsså:)

2012-06-12 @ 20:58:15
Postat av: Emma

Å så mycket gott det ska bli!

2012-06-12 @ 21:39:20
URL: http://emmaumeabo.blogg.se/
Postat av: Elin svara:

Jag ska nog kunna bjuda er båda tjejer på något gott från landet när ni kommer och hälsar på :) det är ju bara att höra av dig Lisa om du vill komma ner och hälsa på, bo och göra mig sällskap nu när jag går i väntans tider :)

2012-06-13 @ 17:16:01
URL: http://lantdrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0