På skidor


Idag är vi lediga båda två så vi bestämde redan i går att vi skulle upp från morgonen och åka skidor.
Med Kill i täten drog han oss båda längst Vindelälven. Jag säger det igen, Jag Älskar Vårvintern :) att få glida fram på skidor längst fina skoterspår och varmt väder med en galet glad hund och ett stort leenden på läpparna.
När jag och Jesper är ute och skejtar tillsammans så har vi en draglina i mellan oss det gör att vi som åker olika snabbt kan följas åt i flera kilometer. Det är inte så att det går lätt för mig som är bakom men det där lilla draget som blir gör att jag längre orkar hålla i längre. Idag hjälper även Kill oss med drag hjälp.

Premiär åket för mig i år. De första kilometerna värkte det i smal benen och man tänker att det här kommer ju aldrig att gå , Och ingen balans har man heller. Men se när man blir varm i kroppen går det bättre och det är ljuvligt att glida fram på snön.

Väl hemma sitter det bra med vatten och apelsin.

Kommentarer
Postat av: Lena C

Åh, va härligt det ser ut!

2012-03-01 @ 18:21:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0