24 Maj

Ingen klocka som ringde, ätit frukost i lugn och ro, ingen stress att åka iväg någon stans, 17 grader i skuggan. Igår jobbade jag min sista dag på väldigt länge. Det känns konstigt att inte kliva upp till arbetet, men jag har känt länge att min gravida kropp behöver den här ledigheten. Jag har fått beviljad graviditetspenning så idag är det två månader till beräknad födsel.
Det är en konstig känsla att inte gå till jobbet, men hade jag jobbat så hade jag känt att jag hade behövt vara hemma och ta allt i min takt och lyssna på vad kroppen orkar. så det här ska nog bli bra. Jag har många projekt jag vill ha gjort innan lilleman kommer och mannen min säger att han blir glad om jag hinner hälften jag har tänkt och det säger nog rätt mycket. Det är väll som när man tar semester det tar en veckan innan man fattar att man är ledig och att man kan njuta av det!


Kommentarer
Postat av: Lena C

Men va skönt det låter! Ta nu inte i allt vad du kan för att hinna allt du ska göra. Det du inte hinner idag är kvar till imorgon :)

2012-05-24 @ 19:12:26
Postat av: Elin svara:

Ja det är ju så man ska tänka, det tar nog några dagar att inse det bara:)

2012-05-25 @ 20:53:58
URL: http://lantdrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0