Lingondröm

Jag och Heidi har varit ute i lingonskogen idag.

För mig är det vardagslyx att kunna gå direkt hemifrån ut i skogen och plocka sig lingon.

När jag växte upp var det en självklarhet men nu när jag i några år har bott i stan uppskattar jag det mer.

Jag har ju berättat tidigare att jag har hittat en hallonställe, och nu har jag även hittat ett lingonställe,

och det finns hur mycket som helst, vars man än tittar så var det lingon,

jag plockade 10L på ett kick.

Vi gjorde vår lingonplockning till en mysig dag med mycket prat och goda ostmackor som Heidi hade bakat själv.

Jag är så lycklig att vi hittade just det här fridfulla huset och att det ligger i en sån fin by, med sånna fatastiska möjligheter till friluftsliv.

Det är en del i min dröm om ett liv på landet!

 

 







 


Kommentarer
Postat av: Sara

Vilken rikedom med att hitta bär. Det finns inget som slår hemmagjort sylt.

2011-08-31 @ 09:50:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0