Hall

När vi flyttade in i huset så satt den här hatthyllan uppe, Jag tycket den var fin i modellen men förut var den träfärgad, en del av er känner säkert igen den från Ikea.  Den går tyvärr inte att köpa längre. Men för att piffa till den och få den att passa in i den "nya" hallen så har jag målat den vit och "gjort" den shabby chic.

(Med shabby chic menas att äldre möbler målats i vitt och sedan behandlats för att se slitna ut. De kan även ersättas med nytillverkade möbler som patineras på liknande sätt, då det inte är åldern i sig utan utseendet som är viktigt.)

 

 


Jag tycker jättemycket om de fina krokarna

Nu sitter den uppe :)

Kommentarer
Postat av: Anna

Jättefin blogg!!

Jag har själv kommit över den hatthyllan från IKEA och tänkte göra som du - måla den vit! Har du några tips!? Var du tvungen att slipa den trären eller kunde du bara "rugga upp ytan", grundfärg? Hur många lager vitt tog du innan du var nöjd?

Jättetacksam över svar :-)

Mvh,

Anna

2011-11-02 @ 11:05:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0