Krans

Idag har mitt projekt varit att göra en grönkrans som kan hålla hela vintern inne.

Vi får väl se hur det kommer att gå.

Först börjar man med att leta fram lämpliga verktyg som kommer att behövas se bild nedan:

 

 

Sedan går man ut i skogen, jag gick till rishögen på gården och plockar björkris.

 

 

så, man tar lite ris och ser ut hur stor man vill att den ska bli sen virar man ståltråd och snöre för att få de att hålla ihop och få en fin form.

 

 

Sen när jag var ute med hunden passade jag på att plocka hem lite lingonris...

 

 

som jag sedan tvinnar upp på en ståltråd...

 

 

och vipps så har man en jättelång lingonris girlang.

sedan tvinnar man den runt kransen.

 

Så blir den så här fin :)

Jag ska försöka ha min inne och jag tror att om man inte är och rör i den så mycket kommer bladen att sitta kvar.

Men man kan lika gärna ha den ute på dörren.

Grönt är skönt.

 


Kommentarer
Postat av: sara

Den blev ju hur bra som helst, vilka talanger du har.

2011-10-19 @ 19:05:33
Postat av: Lena

Ja, håller med Sara. Du är helt otrolig på att få till det

2011-10-19 @ 19:48:14
Postat av: Elin svarar:

Tack ska ni ha båda två :)

2011-10-19 @ 20:26:03
Postat av: Hanna

Superfin!! Vad duktig du är:)

2011-10-20 @ 15:46:20
URL: http://gullvivanochjag.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0