Ett nytt projekt!

Är så laddad att börja med ett nytt projekt. Nu ska stolarna få  sin makeover.
Det var riktigt kul att få ta på sig snickarbyxorna och radiokåpora och starta mitt nya projekt.
jag satt ute i solen och slipade stolarna ( jag börjar med två, så vi har något att sitta på där inne :) )
och den värmde så skönt!


När vi flyttade till huset så köpte Jesper mig den här slip "musen" och den är verkligen toppen. Ska ni måla möbler och dylikt så rekommenderar jag att köpa en. Underarbetet är ofta viktigt när man ska måla något, men tråkigt. Man vill ju ofta att det ska gå snabbt och det är roligare att måla för då ser man snabbt  en förändring. Så på ett kick hade jag slipat båda stolarna.




Sen målade jag, se så fint. Nu är de på torkning tills i morgon då jag ska måla andra varvet, ev blir det att måla ett tredje var, Jag får se hur bra det täcker!

Kommentarer
Postat av: Lena

Vad du är duktig!!!Det kommer att bli kanonfint.

Kramis

2011-09-21 @ 21:33:52
Postat av: Emma

Himla vad ni pysslar på! Inser att vi bör komma snart igen och kolla in det nya :)

2011-09-28 @ 10:17:26
URL: http://emmaumeabo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0