Härliga Söndag

Jag är ledig, solen skiner och blommorna blommar inne och snart även ute.
De små vårlökarna som jag satt ner i jorden i höstas har nu så smått börja att titta fram. Det riktigt spritter i själen när jag tänker på att våren är här och snart även sommaren.
Jag går i drömtankar om grönsaker i växthuset och planerar i tanken hur mitt blivande trädgårdsland ska se ut.


Tror det kommer att bli en påsklilja, (eller en tulpan)


Jesper har tagit ner några träd så vi ska får mer sol på gården och ved till vintern.

Sen hjälptes vi åt att dra ris och köra bort det med skotern. Det är nog sista skoterföret nu. Tusen gånger smidigare att kunna köra bort det med skoter än att hand-dra allt ris.


Vedhögen som nu ska kapas och klyvas.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0