Ulriksdal

SLOTTSTRÄDGÅRDEN
ULRIKSDAL
...........................................................................................
www.rappne.nu

Kanske har ni hört talas om Bosse Rappne han som är trädgårds killen i "Äntligen hemma"?!
Det är han som driver slottsträdgården och även om man inte vet om det så har det filmats flera gånger från växthusen och hans trädgård i programmen.



Vi tog en lång härlig promenad i solen. Här ser man slottet från isen sett.
Sen promenerade vi även runt på land bland de gamla fina husen och slottsträdgården.
Mycket vackert.
























Här ser ni två bilder från slottsträdgården och trädgårdsbutiken.
Bilden till vänster visar självplock av tulpaner. Man tar sig alltså en kniv sen snittade med av och kunde lätt plocka ihop en egen bukett av flera olika sorters tulpaner.
Bilden till vänster visar ett apelsinträd.




I trädgårdscaféet Fanns detta långbord av goda bakelser. Lite lätt beslut ångest kan man säga!




Tillslut valde jag denna goda choklad dröm :)



Jag köpte med mig hem fyra små krukor




Man ville ju ta med sig hela affären på flyget plus en massa blommor men man fick snällt bara gå och titta.
Jag rekommenderar verkligen att besöka denna underbart fina plats. Lär ju vara helt underbar på sommaren också.

Kommentarer
Postat av: Malin

Vad fint det blev i fönstret, nästan så man får lite vårkänslor! ;)

2012-02-15 @ 22:41:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0