Om att bli tre

Idag när jag satt i trädgårdslandet och rensade ogräs som kom en bil körade in på vår gård. Karln undrade om vägen till en an av våra grannar. Efter att jag beskrivit vägen så sa han: -”Jag ser att du blivit välsignad” och tittade på min och magen med världens varmaste leende. Jag blev så paff och plötsligt var han på väg, men jag fick ur mig ett  ”Tack” iaf. Sen satt jag där i landet jordig från topp till tå med ett stort leende på läpparna och kände mig som ”Ur-modern själv”. De var bland den finaste kommentar jag fått, den träffade mig rakt i hjärtat.

 

För det är helt otroligt att får vara gravid! För oss var det två långa år med flera undersökningar och prover innan ett litet ägg tillslut fastnade helt av sig själv. Man föds och man dör och någonstans där emellan så får man barn. Så ser det iaf ut för de flesta. Men vi upptäcka att resan dit kan va mycket längre än man tror och att resan att bli med barn ser olika ut. En del blir gravida direkt, en del får försöka länge, en del får hjälp, en del adopterar och en del vill inte ha några barn.  Men det är långt ifrån alla som kan få barn. Vi var ofrivilligt barnlösa i två år.

 

Men så sitter jag nu här höggravid och så otroligt lycklig och tacksam för att få vara gravid och att ha fått chansen/turen att kunna bära på mitt barn i snart 9 månader. Nu är jag peppad för förlossningen och att få se min lilleman.

 

( En liten parentes bara, till er som läser det här och försöker att bli med barn just nu och ha försökt ett tag.  Jag fick hela tiden höra från vänner och familj och en del sjukhuspersonal att –”men tänk inte på det, då ska du se att det går”(såklart ville de bara väl) frågan man ställer sig är, men hur enkelt är det? Inte alls enkelt! Det min kloka psykolog sa ”det gör inget att du tänker på det” För det kommer att gå ändå, och en del av stressen släppte. Ska man tänka att inte tänka på det så blir det en stress i sig. Jag kan lova er att jag tänkte på det hela tiden och det gick ändå! )

Kram


Kommentarer
Postat av: Lena C

Nu sitter jag här med tårar som rinner igen............jag är så glad för er och vår skull
Kram

Svar: Jag är också så glad. tack Lena
elin

2012-07-05 @ 21:08:32
Postat av: Nadine

så fint skrivet Elin, det är kul med vänliga främmlingar :)

Svar: Jaa verkligen :)
elin

2012-07-05 @ 23:21:26
URL: http://sannaelsanadine.blogspot.se
Postat av: Hanna

Så fint skrivet Elin. Och modigt. Kram till er!

Svar: Tack Hanna :)
elin

2012-07-06 @ 23:54:30
URL: http://gullvivanochjag.wordpress.com/
Postat av: Emma

Men så vackert. Och vilken fin kommentar från mannen i bilen. Det är verkligen en välsignelse att få bära ett barn! Rörd till tusen nu så jag tror jag måste in och titta till lillan. Jag har blivit mer känslig och blir lättare rörd nu då man läser sånt där, man kan verkligen knyta orden till känslorna och det är helt fantastiskt.

Jag säger i smyg i hennes öra varje kväll innan jag lägger ner henne i sängen...
-God natt, mamma älskar dig....och så tänker jag tanken att jag hoppas hon ska sova gott och vakna imorgonbitti och att det inte ska hända henne något då jag lämnar henne i rummet. Den tanken och känslan kommer nog alltid sitta kvar för det är verkligen det dyrbaraste man fått och har! Är så himla glad för er skull nu också så det gör nästan ont! :) Kram på er

Svar: Tack snälla emma! Nu gör du mig tårögd. Vi ska verkligen njuta av det finaste vi fått i vårt liv. Kram
elin

2012-07-07 @ 23:04:32
URL: http://emmaumeabo.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0